kno

konferencje

Marka Harley-Davidson początkowo była lokalna. Potem jej wpływy rozciągnęły się na cały obszar Stanów Zjednoczonych.

Lata mijały, a amerykański gigant branży motocyklowej objął swoim zasięgiem cały świat. Dziś w dziesiątkach krajów mamy oficjalnych dystrybutorów pojazdów z USA, salony H-D można znaleźć także w Polsce.

Równocześnie mamy do czynienia z maszynami kultowymi, które stworzyły coś w rodzaju bardzo specyficznej subkultury. To, że harleyowcy na całym globie wyglądają tak samo nie jest dziełem przypadku.

Amerykańscy fani legendarnej marki dostarczyli wzorców całemu światu, który ochoczo za nimi podążył. Charakterystyczny styl ubierania, czasami również fryzury i zarost (spora liczba zapalonych harleyowców to długowłosi brodacze), do tego dochodzi także muzyka – z reguły mocne, rockowe brzmienia.

Wszystko to koncentruje się rzecz jasna wokół motocykli, ponieważ to one są tłem i zarazem napędem dla subkultury. Bywa, że biorą w niej udział także posiadacze maszyn innych marek niż Harley-Davidson, ale mających podobnego ducha.