Popularność eventów i ich formalna definicja

eventy - czym sąOrganizacja eventów – coraz częściej pojawiający się zwrot, który nie dla wszystkich jest jeszcze jasny. Co oznacza? I czego możemy się spodziewać, gdy ktoś zaprasza nas na event? Eventy to z angielskiego po prostu wydarzenia. Mogą nimi być spotkania integracyjne w pracy, festyny, konferencje, wszelkiego rodzaju imprezy kulturalne i rozrywkowe, spotkania motywacyjne i aktywizujące, imprezy wyjazdowe, itp. Organizacja eventów to ostatnio łakomy kąsek dla firm, które specjalizują się w tego typu i podobnych zleceniach. To właśnie osoby zatrudnione w takich instytucjach organizują dla uczestników różnego rodzaju atrakcje. Na przykład event polega na zabawie w paintballa połączonej z ogniskiem i pieczeniem kiełbasek w trakcie, którego pracownicy są motywowani do dobrej, rzetelnej pracy. Wówczas to właśnie firma zatrudniona zapewnia gościom wypożyczenie sprzętu do zabawy, udostępnia miejsce, dba o bezpieczeństwo, przygotowuje wszystko, co niezbędne do ogniska czy też dba o catering.

Eventy mogą mieć również charakter edukacyjny, czyli przybierać formę konferencji, szkoleń, kursów lub też propagować określoną markę, wówczas spotykamy się z określeniem: marketing events. Organizacja eventów nie jest, więc niczym innym, jak tylko organizowaniem spotkań dla określonych grup ludzi, w określonym miejscu i czasie, w ramach, których mają oni uzyskać pewne korzyści materialne, duchowe, estetyczne lub emocjonalne przy użyciu odpowiednich do tego środków. Natomiast wszystko, co wiąże się z taką organizacją i imprezą dostaje dzisiaj przymiotnik eventowy, eventowa, eventowe.

Jak zorganizować eventy?

organizacja eventówZ eventami spotykamy się dopiero od kilku lat, w zasadzie z określeniem event, które oznacza z ang. po prostu wydarzenie. Organizacja eventów staje się coraz bardziej popularna na polskim rynku wydarzeń. Na dzień dzisiejszy spotykamy ponadto także z określeniem: branża eventowa. Dotyczy ono głównie firm, które zajmują się organizacją wszelkich imprez np. integracyjnych w pracy, motywacyjnych, sportowych, eventów promocyjnych, imprez kulturalnych, pikników, biesiad, konferencji, imprez rozrywkowych itp. Jest to działalność prężnie rozwijająca się, co wynika z potrzeb rynku, bowiem organizacja eventów staje się coraz bardziej pożądana a nawet można powiedzieć, że jest modna.

Pracownicy firm zajmujących się, eventami są specjalnie szkoleni i doskonalą swoje zdolności, pomimo iż event manager nadal nie jest jeszcze uznawany, jako zawód. Na rynku pojawiają się również od jakiegoś czasu organizacje i stowarzyszenia, które zrzeszają pracowników branży eventowej po to, aby pomóc im najpierw stawiać pierwsze kroki w działalności a następnie poszerzać wiedzę i doskonalić umiejętności. Młodym pracownikom na pewno warto skorzystać z wiedzy takich stowarzyszeń, które mają już spore doświadczenie i organizacja eventów nie jest im obca. Natomiast menadżerowie i specjaliści eventowi mogą poprzez rejestrację w takich organizacjach, stać się mentorami dla młodszych kolegów. Na pewno jest to zawód z przyszłością, ponieważ coraz lepiej rozumiana jest istota eventu, jako narzędzia do kształtowania pozytywnych relacji.