kno

konferencje
Wiele lat rozwoju
www.wojciecholejniczak.pl

Każda marka czy przedsiębiorstwo, które chce zbudować swoją silną pozycję i zakorzenić się w świadomości konsumentów, potrzebuje na to czasu. Sukces, który pojawia się od razu może być bardzo spektakularny, ale jeszcze niczego nie gwarantuje. Doskonale wiedzieli o tym założyciele firmy Harley-Davidson, choć już pierwsze lata jej działalności mogły napawać ich uzasadnionym optymizmem. Od prototypu zbudowanego na bazie roweru w 1901 roku, poprzez pierwszy seryjnie wytwarzany motocykl w 1903 aż do ogólnokrajowego triumfu w 1910, gdy jednoślady można było kupić w całych Stanach.

To wydarzenia z przestrzeni zaledwie niespełna 10 lat, ale przecież był to dopiero początek. Co ciekawe w 1917 marka silnie już kojarzona z motorami wróciła na moment do źródeł i zaczęła wytwarzać rowery, których sprzedaż prowadzono przez cztery lata. Niektóre z nich były skonstruowane w taki sposób, że w razie potrzeby można było zamontować w nich silnik spalinowy. Następne dekady przyniosły szereg innowacji związanych zarówno z designem motocykli, jak ich osiągami (w tym przede wszystkim pojemnością i mocą silników).