Cechy dobrej hostessy

www.basztarzemien.pl Wioska El Pueblo

Profesja hostessy bywa lekceważona i przedstawiana czasami w wyjątkowo negatywnym świetle. Z czego to wynika? Najpewniej z dziwnych, stereotypowych wyobrażeń, które ktoś kiedyś sobie wyrobił i jak zwykle bywa w społeczeństwie, fama rozeszła się wśród ludzi. Na pewno nie ma najmniejszego powodu, aby deprecjonować hostessy, ponieważ wiele z nich traktuje swój zawód z dużą powagą. Są bowiem młode kobiety, które traktują go jako zawód sensu stricte – na takiej samej zasadzie, jak czynią to modelki. Pewne związki między obiema aktywnościami zresztą istnieją. Świat modelek i hostess lubi się ze sobą przenikać. Wiele pań, które dziś widzimy na okładkach lub na wybiegach, zaczynało swoje kariery właśnie jako hostessy. Gdańsk czy Warszawa to jedne z miast najbardziej bogatych w usługi hostess i po odwiedzeniu popularnych eventów trudno odmówić takiej strategii sensowności.

Pamiętajmy bowiem, że przy okazji rozmaitych wydarzeń targowych czy eventów branżowych poznaje się ludzi, nawiązuje relacje. Jeśli profesjonalna i do tego atrakcyjna hostessa wpadnie komuś ważnemu w oko, może otrzymać interesujące propozycje związane już z inną sferą aktywności. Sporo modelek tak właśnie zaczynało. Hostessy, które poważnie traktują swoje zajęcie, nie powinny podchodzić do przyjmowanych zleceń automatycznie i bezrefleksyjnie. To ogromny błąd, który bardzo łatwo popełnić, ale też wiele tego przykładów da się znaleźć. Jeśli dajmy na to hostessa ma pojawić się na targach motoryzacyjnych (w czasie tego typu imprez adresowanych do panów odgrywają one sporą rolę), dobrze, aby zapoznała się z informacjami na temat motoryzacji, samochodów i tego, czemu poświęcona jest impreza. I tak samo powinno wyglądać jej podejście do wszystkich obsługiwanych wydarzeń.

Research i choćby minimalna świadomość tematu powinny stanowić normę. Niestety zbyt często jest tak, że hostessy po prostu pojawiają się w określonym miejscu o wyznaczonej porze, snują się po obiekcie z obojętnymi minami, a zapytane przez gości o podstawowe merytoryczne sprawy, nie potrafią nic w tym temacie powiedzieć. Ciężko uznać je za profesjonalistki. Dlatego właśnie należy powierzać zlecenia dziewczynom inteligentnym i obytym. Takim, którym chce się nie tylko pokazać w ładnym stroju, ale również myśleć. Często mają one reprezentować uznane marki, którym zależy na prestiżu, a słabo przygotowana hostessa, która nie bardzo wie, kogo swoją osobą firmuje, na pewno nie przysłuży się dobrze budowie pozytywnego wizerunku. Agencje hostess i modelek nie zawsze mają odpowiednio gęste sito i czasami kierują się nie tymi kryteriami, co trzeba.

Skutkiem tego jest powierzanie intratnych zleceń kiepsko przygotowanym osobom, które nie wystawiają dobrego świadectwa ani samym sobie, ani agencji firmującej ich działania. Tu jednak pretensje do siebie mogą mieć jedynie menadżerowie, którzy postawili na przykład na ładną buzię i atrakcyjną sylwetkę, niespecjalnie zwracając uwagę na to, co hostessa ma w głowie. Z modelkami swoją drogą bywa bardzo podobnie. Idealna hostessa łączy w sobie urodę z inteligencją i zdolnością szybkiego przyswajania wiedzy z licznych dziedzin. Dość łatwo można poznać mistrzynie w tej profesji. Najlepsze z hostess potrafią na przestrzeni jednego tygodnia obsługiwać kilka imprez o skrajnie różnej tematyce i na każdej z nich błyszczeć specjalistyczną wiedzą. Takie mają szansę na najwyższe zarobki i docenienie, a z czasem również karierę na zupełnie innym odcinku.

Nie ma jednak co ukrywać, że są one wąską elitą w tym świecie, gdyż zdecydowana większość hostess takich ambicji nie posiada. Odsetek osób przypadkowych w ich gronie ma swoje znaczenie.